2. RÉSZ
LEVEL 16 - RECOMPOSITION CENTER
----------------------------------------------------------------
egyet a hordó ikonra, ez rápakolja a hordókat a platóra. Ezután mozgassuk vissza hozzánk a platót a lefele nyíl gombbal, majd ugorjunk rá a vezérlo gépen keresztül a hordókra, onnan pedig a balra levo párkányra. Menjünk végig rajta, a lyukból elougró szörnyet intézzük el, majd exit.
LEVEL 17 - PUTRIFICATION CENTER
----------------------------------------------------------------
Az elején egy kis ügyességi rész jön, egy akadályokkal teli futószalagrendszeren kell végighaladnunk. Igazából semmi nehézséget nem okozhat ez a rész, úgyhogy ugorjunk kicsit az idoben. A futószalagrendszer akkor ér véget, amikor megjelennek az elso ellenségek. Ha továbbhaladunk, hamarosan belefutunk egy aranyos kis szörnyikébe, akit a könnyen megjegyezheto "Stroyent processing creature" névre kereszteltek az alkotók. Menjünk be a lényhez a jobb oldali nyitott ajtón keresztül, szaladjunk át elotte és üzemeljük be a szörnyike bal oldalánál látható panelt. Ha ez megvan, gyorsan ugorjunk ki a monszta által kitört ablakon. Az ajtó mögötti liftbe beszállás, és itt az emeleten is nyomjuk le a gombot. Ekkora a szörnyike szépen etetésre kerül, csak kicsit túladagolódik a kajája és szó szerint kidurran a hasa a jóllakottságtól. Biztos jó eros gyomra lehet, mert gyomorsava kimarja az alatta lévo padlót, amin óvatosan ugorjunk le (lehetoleg ne a gyilkos ködbe). Ha lenn vagyunk az alsó szinten, haladhatunk tovább.
LEVEL 18 - WASTE PROCESSING FACILITY
----------------------------------------------------------------
Igazán, tiszta szívembol gyulölöm ezt a mapot, de hát ezt is el kell végeznünk, ha küldetésünket be akarjuk teljesíteni. Mindig csak rohanjunk elore, közben lodözzük szanaszéjjel a ránk támadó mutánsokat. Vigyázzunk a savköpo zombikkal, mert ha megmarnak minket, jó darabig folyamatosan csökken az életeronk. Az ellenségek gyakran újratermelodnek, éppen azért a legjobb lesz, ha csak rohanunk elore, akik utunkat állják, szanaszéjjel puffantjuk, de a többiekkel ne törodjünk. Amelyik ellenség lo, azok elintézésére különösképp ügyeljünk, mert ha fejbe durrantjuk mondjuk shotgunnal, csak földre kényszerítjük, de utolsó erejével még ránk tudja vetni magát és képes jelentos sérüléseket okozni, egy újabb lövés azonban megoldja a problémát. Érdemes a nagy rohanás közepette gondot fordítani arra, hogy minden egyes sarokba, zugba bekukucskáljunk, mivel értékes cuccok lapulhatnak a sötét helyeken. Kis ido múltán elérhetünk egy bazi nagy terembe, ahol különbözo gépek mozognak és keverik fel a vért a padló alatt. Ennek a teremnek a végén található egy létra, amin másszunk fel. Fent úgy tudunk eljutni a túloldalra, ha beüzemeljük a hidat a toggle bridge gombbal. Mielott a hídon áthaladnánk, elobb a jobb oldalt levo ajtón másszunk be, itt sok táp található, majd utána folytassuk utunkat a hídon át. Ezután hamarosan belefutunk a Cobra squad tagjaiba, a puszizkodás és pacsi után megkapjuk az egyik tagtól a rakettavetohöz a homing rocket modot, cserébe elvárják tolünk, hogy kapcsoljuk ki a lézeroszlopot, ami az útjukat állja. A bökkeno a dologban, hogy a lézercsapda vezérloje a lézerfüggöny mögött van. Tehát át kell haladunk a lézereken. Nagyon lassan és óvatosan tegyük ezt, nem kell elkapkodni. Folyamatosan guggoljunk. Ha végigértünk a lézeren, rögtön egy foellenségbe botlunk, nehogy véletlenül kis nyugtunk legyen. A legjobb Lightning gunnal végezni vele. Esetenként menekülore fogja a dolgot, és aztán a falakban található csövek segtségével feltölti az energiáját, de hála az égnek, egy csovel csak egyszer képes erre a muveletre, tehát ha a csövek elfogynak, semmi akadálya nem lesz annak, hogy végezzünk vele. Ha a tag megpusztult, foglalkozhatunk a csatlósaival is. Aztán gyorsan be a vezérlobe, és deaktiváljuk a lézert. Menjünk vissza a szakaszunkért, akik majd kinyitják nekünk a következo, zárt ajtót. Üdvözöljük barátunkat az urhajónál.
LEVEL 19 - OPERATION: LAST HOPE
----------------------------------------------------------------
Ismét eltehetjük gyilkoló eszközeinket egy kis idore, mert megintcsak az urhajónk fedélzetén tesszük tiszteletünket egy kis eligazítás erejéig. Az elején el kell jutnunk a Briefing Room-ba, ez nem okozhat semmiféle nehézséget. Ha a megbeszélés lezajlott, urhajónk idegen támadás áldozatául esik, úgyhogy gyorsan pucoljunk a területrol. Ha megkaptuk a legújabb cuccot a katonától (shotgun update), a szuk folyosókon és kis termeken át jussunk el a mentokapszulákig (az ajtó oldalán levo panellel kell kinyitni, amelyiket lehet). Hívjuk elo a kapszulákat az elottünk levo GUI segítségével, majd ha az ajtaja kinyílik, szálljunk bele.
LEVEL 20 - DATA STORAGE TERMINAL
----------------------------------------------------------------
A meglehetosen rázós út végén tapogassuk át magunkat, megvan-e még mindenünk. Ne tévesszen meg, hogy alapból a blaster van nálunk, az összes eddig szerzett fegyver ugyanúgy rendelkezésre áll. Pucoljunk a baleset helyszínérol, ha zsákutcához érünk, forduljunk vissza és nézzünk el balra (mindenképp be kell futnunk a zsákutcába, különben nem nyílik meg elottünk a továbbjutást jelento út). Keressük meg és vegyük fel az ebben a szobában található nagyértéku páncélt,majd tovább a járaton keresztül. A következo teremben a lifttel haladjunk fel, ahol hamarosan szemtanúi leszünk egyik társunk félresikerült landolásának. A lezuhant kapszula szép hosszú folyosót vág nekünk a következo teremhez, tehát arrafele haladjunk tovább. A következo helyszínen véletlenül összefutunk a Viper squad egyik tagjával, akivel tartsunk a Hangars nevu teremmel ellenkezo irányba. Ha itt bekapcsoljuk a repair bots-okat, eloltják számunkra a tüzeket az alsó szinten (sajnos nem az összeset), így ha ezután kicsit visszafele haladunk, hamarosan egy újonnan megnyílt járat válik elérhetové. Ebben a szobában semmisítsük meg a repair-botokat, melynek eredményeképpen fel tudjuk kapni az eddig búra mögött állott Dark matter gun-t. A két nyitott ajtó közül a jobb oldalin haladjunk át. Ebben a teremben kedvünkre felcuccolhatunk, amit tegyünk is meg, majd hívjuk a liftet.
LEVEL 21 - DATA STORAGE SECURITY
----------------------------------------------------------------
Eléggé Alien-feelinges szint ez a következo, a borzalmatosan hosszas liftezés után szédüljünk ki a felvonóból, ahol ezután teljesen lineáris út vezet a generátor kapcsolójáig. A teljes úton semmi nem fog velünk történni, nem támad ellenség, maximum néhány zörej vagy elottünk elslisszoló lény miatt törhet ránk néhány kisebb szívroham. Ha elérjük a generátort, mindezen idilli állapot megváltozik. Az eddig nem üzemelt fali keltetogépekbol angyalszeru, hátukon lepellel borított szörnyikék sietnek üdvözlésünkre, melyek ráadásul még teleportáló képességgel is rendelkeznek. Ha ártalmatlanná tettük, végre megnyomhatjuk a gombot a terminálon, mi pedig pucolhatunk kifele. A visszaút már nem lesz annyira nyugalmas, mint volt az odavezeto, hiszen a beüzemelt generátornak köszönhetoen elindultak a keltetogépek is, ráadásul a hirtelen támadt fényre a szörnyikék is elomerészkedtek. Aprítsuk oket bátran, és érjünk vissza épségben a liftig.
LEVEL 22 - DATA STORAGE TERMINAL
----------------------------------------------------------------
A lifttel fel, majd hallgassuk meg az utasításokat. Utána pucoljunk ki, menjünk a lifthez, majd haladjunk fel vele. A Hangar3 feliratú terembe menjünk be, ahol aktiváljuk a "Hangar bridge"-t. Folytassuk utunkat. Nemsokára elérünk egy nagy terembe, melynek tetejérol (vagy aljáról) harsány üvöltések hallatszanak. Az open hangar gombbal nyissuk ki a hangárt, ezzel együtt a lift is beüzemel, mellyel immáron le tudunk menni. Rögtön a másik liftet is használjuk, majd haladunk tovább, kisvártatva még egy lift állja utunkat. Mielott ebbe beszállnánk, intézzük el a támadókat, és kukkantsunk be a lift mögé, mert ott egy gyógyító-állomás leledzik. Ezután alkalmazzuk a liftet, fent nyomjuk meg az "Open door" panelt, majd pucolás vissza az alsó szintre. A liftek segítségével találjunk vissza a hangárhoz, ahonnan jöttünk. Ha ott vagyunk, ne ijedjünk meg a hirtelen a padlóról feltöro óriási szörnytol. A hangárterem fenti szintjén találkozzunk a többiekkel, majd tovább, be a Roof 55-be. Hívjuk a liftet, amíg az leér, szépen szedegessük fel a környéken a tápokat. Haladjunk fel a lifttel, melynek segítségével hamarosan felkerülünk a torony tetejére. Használjuk a másik liftet is, mellyel egészen a tetoteraszra kerülünk ki. Intézzük el a sok támadó ellent, de közben le ne szédüljünk a mélybe. Szaladjunk a torony végi terminálhoz, melyet aktiváljunk, majd menjünk vissza le a felvonóval. Keressük meg a másik liftet, mely egy böhöm nagy energiasugár mellett helyezkedik el, szálljunk be és aktiváljuk. Szatisztika: Ezen a pályán mindössze tucatnyi liftezés vár ránk.
LEVEL 23 - TRAM HUB STATION
----------------------------------------------------------------
A hagyományokhoz huen szedegessük fel a cuccokat a kiinduló helyszínen, majd álljunk tovább. Hamarosan 2 nyitott ajtóval találjuk szembe magunkat, eloször a bal oldalinál tegyük tiszteletünket, mert ott tápok rejtoznek, utána pedig jobbra. A nagy udvarban eloször kutassuk fel a tápokat, aztán mehetünk is tovább. Az ezután következo teremben egyenesen haladjunk tovább, majd a lifttel fel. Itt aktiváljuk a hidat, majd haladjunk vissza, és át a hídon. Egy lezárt ajtóhoz érünk, melynek két oldalánál kitört ablakok helyezkednek el. Az ablakból lojük ki az ellenségeket, majd keressük meg a zárt ajtóval szembeni kis sötét sarokban a lefele vezeto kis járatot, melyet egy nagy páncél, valamint csövek sokasága jelképez. A csöveken szaladunk végig, kiérünk a lezért ajtó mögötti szoba aljára. Itt másszunk át a platformra, ahonnan már kényelmesen el tudunk slisszolni az oldalt levo ajtóig, mely a továbbhaladás egyetlen lehetosége. Ismételten egy nagyobb udvarra érünk,ahol be az ajtón, majd rohanjuk le az ellenfeleket (kivételesen nem igazán ajánlott fedezék mögé húzódni, mert ígyis-úgyis eltalálnak). Ha készen vagyunk, vár már minket az újabb híd. Egy elmozgó platform látható itt, majd kinyílik egy másik ajtó, melyen menjünk is be. A két lifttel le, menjünk be a lenti ajtón, ahonnan a szellozon át fogytassuk utunkat. Kiérve a zsellozobol a következo terem egyszer csak elsötétül, használjuk a gépfegyveren a zseblámpát a szoba bevilágításához. Ha támadnak a cyborgok, végezzünk velük. Ha az utolsó cyborg is feldobta a pacskert, a tovább vezeto út szabaddá válik. Egy bánya-szeru terembe érünk, ahol keressük és nyomjuk meg az "Engage" gombot. A következo ajtó így már nyitva áll. Ugyan csak az elozo terembe érünk vissza, de fel tudunk ugrani a mozgó platformra, mely egy másik ajtóhoz vezet. Vegyünk utunkat a "Repair bots control" felé, ha odaérünk, üzemeljük be a Repair bot-okat. Ezek megjavítják a vonatunkat, mellyel majd el tudunk pucolni a helyszínrol. Menjünk le a lifttel, majd kifele, másik lifttel fel és szálljunk be a jármube.
LEVEL 24 - TRAM RAIL
----------------------------------------------------------------
Egy jó kis pihenteto szint, végre kicsit kifújhatjuk magunkat, illetve túltehetjük magunkat a játékban idonként ránk jövo szívrohamokon. A vonat gépágyúja csak a hátunk mögé ér el, de ez elég is lesz számunkra. Folyamatosan irtsuk a ránk töro vadászgépeket és a többi vágányról lövöldözöt. A misszió igen rövid, akár 2 perc alatt teljesítheto, semmiféle különleges trükkje nincsen, egyetlen feladat, hogy jussunk el egy darabban a küldetés végéig.
LEVEL 25 - DATA PROCESSING TERMINAL
----------------------------------------------------------------
Ha kiszálltunk a vonatból és könnyes szemekkel elbúcsúztunk társunktól, ideje felcuccolni és folytatni küldetésünket. Hívjuk a liftet, mellyel közlekedjünk fel a felso emeletre. Itt csak egyenesen tovább, amíg el nem jutunk az activate power gombig. Kapcsoljuk be az energiát a gomb segítségével, majd hátra arc, vigyázzunk a rengeteg támadó szörnnyel. Ha minden igaz, hamarosan találkozunk egy (vagy több?) jó barátunkkal. A találkozás helyszínén a szemközti ajtón haladjunk át. Itt megtaláljuk az elevator kapcsolóját, amit nyomjunk is meg. Hatalmas mennyiségu szörnyike fog ránk rontani, igyekezzünk fedezékbe vonulni és minél pontosann célzásokkal ártalmatlanna tenni mindet. A strogg zsoldosok végtelen hullámban teleportálnak hozzánk, egészen addig, míg meg nem semmisítjük az újratermelodésükre szolgáló teleport-gömböket. Ha mindenkit elintéztünk, haladjunk tovább a kinyílt ajtón, majd be a felvonóba.
LEVEL 26 - DATA PROCESSING SECURITY
----------------------------------------------------------------
Érkezésünk után tápoljunk fel, amit csak lehet, majd induljunk útnak. A pálya jó ideig lineáris lefolyású, természetesen az éppen arra járó lifteket, ajtókat használjuk idoközben. Hamarosan elérünk egy terembe, ahol egy L-betu alakú valamit van, és amit egy gombbal el lehet forgatni. Ezzel a gombbal összesen kétszer kell fordítani rajta, hogy tovább tudjunk haladni. Az érkezo szörnyikét tegyük el láb alól, majd fel a lifttel. A következo teremben úgy kell forgatni a lézervezeto csöveket, hogy azok úgy irányítsák el az érkezo lézert, hogy pont rávilágítson az ajtóra, és így az kinyíljon. Segítségképp itt találjátok a helyes megoldást:
A nagy körfolyosó-szeruség végén üzemeljük be a liftet, majd tovább a másik liftbe, amivel kilyukadunk a tower tetején. Az ajtó kinyílt, menjünk át rajta, a liftnél activate, majd másik ajtón is be. Tovább, menjünk fel a tetore. Rendezzünk vérfürdot, aztán aktiváljuk a következo lézerágyút a torony végében található panel segítségével. Ezután vissza kell jutnunk a tram stationba. Másszunk el visszafelé, menjünk le egy szintet a toronyban és másszunk be a kinyílt liftbe.
LEVEL 27 - DATA PROCESSING TERMINAL
----------------------------------------------------------------
Szegény szerencsétlen Kane-nek (ez a fohos neve) nem lennék a helyében, rengeteg megpróbáltatást kell átélnie, míg a lift végre lezuhan. Ha magunkhoz tértünk, rögtön pattanjunk is ki belole, majd a másik lifttel menjünk tovább. Be az ajtón, majd vissza a vonathoz, mellyel két pályával korábban a helyszínre érkeztünk.
LEVEL 28 - DATA NETWORKING TERMINAL
----------------------------------------------------------------
A vonatból szálljunk ki, keressük meg a környéken a felveheto cuccokat, majd ki az ajtón. A lifttel fel, ajtón be, a teremben a szokásos módon ártalmatlanítsuk az ellenségeket és a teleport-gömböket. A kinyílt ajtón menjünk be, eresszük le a hidat, a következo teremben pedig hívjuk a liftet. Amíg a lift ideér, irtsuk ki a közben érkezo nagynépet és robbantsuk szét a teleport-gömböket (4 darab van belolük ebben a teremben). Menjünk fel a lifttel. Ha a lift megáll, egy igen heves akció-rész következik. Ezután másszunk be az ajtón, a következo két teremben pedig a már megszokott módszerrel irtsuk ki az ellenfeleket és a teleport-gömböket se hagyjuk sértetlenül. Az ezutáni teremben egy teleportot találunk, melyen át kivételesen nem ellenfelek érkeznek hozzánk, hanem nekünk magunknak kell használni azt, ugorjunk tehát be a fénynyalábba.
LEVEL 29 - DATA NETWORKING SECURITY
----------------------------------------------------------------
Bal oldalt ugorjunk fel, be az ajtón, majd kanyarodjunk jobbra. Haladjunk tovább, ha megpillantjuk a hatalmas repülo szörnyet, ne kötekedjünk vele, hanem villámgyorsan szaladjunk át elotte, fussunk jobbra, a hibásan üzemelo ajtó alatt pedig guggolva bújjunk át. A csöveken át el tudjuk érni a következo ajtót. Pechünkre a másik teremben mindkét létezo ajtót zárva találjuk, de semmi pánik, használjuk a következo csövekkel övezett járatot. Ha elérünk a liftig, használjuk ki, hogy ez most kivételesen muködik. Eloször balra, majd jobb irányba tartson az utunk, így egy másik lifthez kerülünk, mellyel természetesen haladjunk felfele. Kiérünk a harmadik tetore, és végre megküzdhetünk a minket már régóta riogató repülo monsztával. Nem olyan nagy muvészet a legyozése, na hagyjuk, hogy túl sokszor eltaláljon és simán nyerhetük. Ennek érdekében mindig mozogjunk és ugrándozzunk össze-vissza. Amúgy csak folyamatosan loni kell, és hamar megadja magát. Ha elszenderedett, a torony végében üzemeljük be a harmadik lézernyalábot. Ezután visszamehetünk a lifttel, de ne felejtsük itt a teton a rengeteg felhalmozott cuccot, melyek nagy segítségünkre lehetnek a késobbiekben. Ha visszamásztunk a lifttel az alsó szintre, használjuk a teleportot.
LEVEL 30 - NEXUS CORE
----------------------------------------------------------------
Az ajtón menjünk be, majd közelítsünk a másik ajtóhoz is, mely egy ido után automatikusan kinyílik. Természetesen ezen is haladjunk át, kapcsoljuk ki a biztonsági megfigyelést a "Disable security" panel segítségével, így szabad lesz az út a következo helyszínre. Egy nagy liftet látunk a következo teremben, melynek a fal feloli oldalánál keressük a kapcsolóját. Jó sokáig eltart majd, míg leérünk, addig is, hogy ne unatkozzunk, folyamatosan potyognak le, ill. másznak fel hozzánk a zombikatonák. Ha végre lenn vagyunk, az ezutáni szobában végtelen mennyiségben özönlenek a stroggok, így amilyen hamar csak lehet, hagyjuk el a termet - azonnal hívjuk a liftet és menjünk fel vele. Szálljunk be az üvegfalú dobozba, mely elvisz minket egy darabon, majd szálljunk ki, és tornáztassuk meg fegyvereinket. Essünk le a csövek közé, majd a kis folyosón menjünk is végig. A létrán másszunk fel, itt hatalmas mennyiségu cuccos van felhalmozva. Haladjunk tovább egyenesen, a következo ajtó mögött keressük meg a liftet, melyet használjunk is. Haladjunk át az ajtókon, ha megtaláljuk a "Disable security" panelt, kapcsoljuk be. A lift utáni ajtón áthaladva jobb irányba menjünk tovább, majd a keresztezodés után a másik ajtón is haladjunk tovább. Egy nagyobb, jobbára üres teremben érünk ki, óriási ellenállásra számíthatunk, több nagy, páncélozott robot, lebego rakétás robot és pókrobot képezik a fogadóbizottságot. A különbözo fajták külön-külön támadnak, de az azonos kasztba tartozók egyszerre. A parázs csata után nyitva áll a továbbjutás kapuja. Átérünk egy meglehetosen furcsa, cyberes szobába, ahol a rengeteg csövön át el kell közlekednünk a bal oldalt fent található nyitott ajtóig. A csöveken eloször lefele haladjunk, melyeken egészen a túlsó oldalig tudunk közlekedni, onnan egy fentebb levo csövön át pedig elérjük a nyitott ajtó platformját. Az ezt követo szobában is rengeteg harcra van kilátás, ha a harcnak vége szakad, mielott továbbhaladnánk, érdemes a fal mögötti sötét kis zugban megbúvó létrán lemászni, majd a szuk folyosón végighaladni, mert az út végén egy nagyobbacska páncél vár ránk. Ha felöltöttük megunkra, vissza a létrán át és be az ajtón.
LEVEL 31 - THE NEXUS
----------------------------------------------------------------
Készüljünk fel lelkiekben a legrosszabbakra. Az elottünk hevero több tonnányi loszer máris sejteti, hogy nem mindennapi dolog készülodik. Ha felkapkodtuk az összes létezo tápot, haladjunk át az ajtón. A foellenség legyozése nem okozhat nagy gondot. Lojük bátran a Dark matter gunnal, esetleg rakétákkal is sorozzuk meg. Ne foglalkozzunk a csatlósaival, eloször csak ot lojük, közben mozogjunk folyamatosan, hogy ne találhasson el. Ha megpusztult, végezhetünk a többiekkel is. Sajnos a dolgok nem úgy sültek el, ahogy terveztük, a terminál képes arra, hogy újraélessze a szörnyikét. Sebaj, újból bele kell ereszteni pár száz skulót, és szegény szörnyike végre jobb létre szenderül. A nexus termének 4 oldalában egy-egy teleport helyezkedik el, melyek a felso szintre visznek, érdemes ellátogatni oda, mert kétoldalt életero-feltöltok találhatók, valamint loszerbol is sok található itt. Az igazi foellenség viszont még csak ezután következik: Egy hatalmas nagy... agy. Sajnos teljes egészében védopajzs mögött van, így nem is tudjuk megsebezni, a gépet viszont, ami a pajszot táplálja energiával, rövid idore hatástalanítani tudjuk. Menjünk fel valamelyik teleporttal a felso szinte, innen le tudjuk loni a generátor védopajzs feletti részét, melyet nem véd az energiapajzs. Megsemmisíteni ugyan nem tudjuk, de ha megsorozzuk rakétával, a rendszer rövid idore kikapcsol. Ilyenkor gyorsan kapjuk elo a dark mattert (ha kifogy, akkor továbbra is a rakétaveto maradjon nálunk), majd lojük boszen a szörnyikét. Ha az energiapajzs visszatér, kell várni nagyjából fél percet a következo lövésig, eközben elintézhetjük az idegesíto stroggokat. Fél perc után újra lehet próbálkozni, megintcsak lojük rakétával a pajzsot, utána a szörnyet. Ezt elegendo alkalommal megismételve, a szörnyike végleg kileheli lelkét, mi pedig mehetünk a Bahamákra... vagy beállhatunk a strogg seregbe.
VÉGE
|